WAKTU SOLAT BAGI KAWASAN KUALA LUMPUR DAN PUTRAJAYA

Saturday, July 15, 2006

Hari yang membosankan..

Alhamdulillah...
Hari ini aku free.. Xde nak wat pape. Nak berjalan2 keluar dari kampus ni road tax motor lak expired. So, aku ada la masa nak duk lama2 dpn pc ni. Chek email aku...ada 14 unread messages. Paling banyak sekali msg dari ahmad firdaus (also known as chinni). Chinni ni kawan mase aku same2 keluar tabligh 40 hari lepas SPM. Dekat 3 tahun aku x jumpa dia. Sekarang ni dia wat persediaan untuk sambung belajar ke UK. Semoga chinni akan jadi penggerak usaha tabligh di Uk nanti..

Bila aku baca msg2 dia ni membuatkan aku teringat kembali pengalaman aku keluar 40 hari kali pertama ke markaz Jitra, Kedah. Dalam jemaah kami ada 5 org student lepasan SPM termasuk aku. Kesemunya sekarang ni dah berjaya melanjutkan pelajaran ke IPT. Firdaus buat persediaan ke UK di kolej MARA Banting, Rizman di Maktab Perguruan Islam Bangi (kali terakhir aku jumpa dia bulan lepas di sri petaling), Ameen di Kolej Telekom, sorang lagi ni aku terlupa namanya sekarang di Politeknik Johor Baharu (tahun lepas aku jumpa dia di markaz Johor Baharu) dan aku lak di UiTM ni. Alhamdulillah.. Allah yg atur semuanya.

Kesemua mereka ni dah jadi fikirman (penggerak tabligh) di tempat masing2. Aku lak still lagi lemah mcm dulu. Mcm langit dgn bumi kalau nak di bandingkan dgn depa2 semua. Bila igt2 balik rasa rindu pun ada. Rindu pada amer shab & pada rakan2 seusaha lain yg same2 keluar di Jitra. Semoga Allah temukan kita bersama di Syurga nanti...

Insyaallah mlm ni aku akan iktikaf malam sabkuzari di markaz tengkera. Nak cas blk iman aku yg lemah ni sejak balik 40 hari bulan lps. Duduk dlm suasana agama & bersama dgn ulamak2 & elders2 di markaz mlm ni. Aku akan pergi berdua dgn junior part1. Dia ni berpengalaman 40 hari. Bertambah la sikit bilangan karkun2 40 hari kat kampus aku ni. (campur junior ni ada 4 org yg berpengalaman 40 hari). Semoga usaha di kampus aku ni akan bertambah maju dgn bertambahnye bilangan karkun...

No comments: