WAKTU SOLAT BAGI KAWASAN KUALA LUMPUR DAN PUTRAJAYA

Monday, August 07, 2006

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, hari2 aku berjalan seperti biasa. Yang pentingnya bila berlalu shj hari semalam bermakna hari akan dtg (hari akhirat) semakin hampir... Bila?.. Entah esok...lusa...tulat..etc. Takde ape yg nak dicoretkan utk hari ini. Cume semalam ada peristiwa yg amat mengejutkan & menyedihkan aku....

Semalam sebelum blk ke melaka ni aku singgah ke MARSAH, Johor, utk berjumpa dgn jemaah-mate yg same2 keluar 40 hari dgn aku cuti lepas... Tak disangka aku terserempak dgn abg ..... (name adalah rahsia). Dia ni dulu x student madrasah Miftahul Ulum, sri petaling... Sekarang ni dia belajar di MARSAH.... Aku memang cukup mungenali dia sbb dia merupakan pelajar kesayangan pakcik aku & ustaz2 lain di madrasah dulu... Memang tawaduk orgnya dan kuat khidmat dgn maulana2... Selalu dia yg ambil tugas jadi bilal kat s.p. bila bilal elyas xde.. mase2 mula2 aku kenal dulu nampak nur pada wajahnya... Tapi sekarang semuanya berubah sejak dia keluar dari madrasah...

Perangai dia pun aku tgk dah lain... ntah la.. x tau nak ckp mcm mane lagi. Tu yg buat aku sedih n baru aku tersedar. Kalau org mcm ni yg dulu aku cukup kagum dgn sifatnya Allah boleh tukar dlm sekelip mata, x mustahil Allah juga boleh ubah aku... Ni yg aku cukup takut.. Lebih2 lagi kalau Allah keluarkan aku daripada manafaat usaha agama...

"Ya Allah, Kau yg memiliki hati hamba2mu.. Jgnlah Kau bolak-balikkan hatiku.. Tetapkanlah aku dalam taufiq dan hidayah Mu.. dan matikanlah aku dgn hidayahmu..
Ya Allah.. tambahkanlah hidayah dalam diriku.. kekalkanlah aku dalam hidayah Mu dan jadikan aku asbab hidayah seluruh alam.. Ya Allah.. terimalah aku dalam usaha agama Mu.. Kekalkanlah aku dalam usaha mulia ini sehingga hari kiamat... dan majukan aku dalam usaha ini.. Ya Rabbal a'lamin..."

No comments: